Era Riddle

rok 1941
 
IndeksFAQSzukajUżytkownicyGrupyRejestracjaZaloguj

Share | 
 

 Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)

Go down 
Idź do strony : Previous  1, 2
AutorWiadomość
Tom M. Riddle
Admin
avatar

Liczba postów : 352
Join date : 05/09/2018

PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   Pią Paź 26, 2018 1:22 am

Ghul

Nieszkodliwe i wyjątkowo brzydkie magiczne stworzenie, cechujące się dużymi, wystającymi zębami. Przypomina wstrętnego olbrzyma.

Jego głównym pokarmem są pająki i krety. Ghul zazwyczaj pojękuje i rzuca przedmiotami, lecz z natury jest naiwny. W ostateczności może warczeć na czarodzieja. Nie można spodziewać się żadnych niebezpiecznych dla zdrowia i życia zachowań z jego strony.

Departament Kontroli Nad Magicznymi Stworzeniami utworzył Brygadę Specjalną, która zajmuje się usuwaniem Ghuli z domów, które mają przejść w posiadanie mugoli. Wielu czarodziejów traktuje ghule jak zwierzątka domowe. W domach czarodziejów często są lubiane przez dzieci.

Klasyfikacja Ministerstwa Magii to XX.

Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Tom M. Riddle
Admin
avatar

Liczba postów : 352
Join date : 05/09/2018

PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   Pią Paź 26, 2018 1:26 am

Gnom

Pospolity szkodnik ogrodowy, spotykany na całym obszarze północnej Europy, a także w Ameryce Północnej.

Gnom ma stopę wzrostu (ok. 30 centymetrów), nieproporcjonalnie dużą głowę podobną do ziemniaka, kościste stopy i ostre zęby. Mieszka w norach pod ziemią.

Aby pozbyć się gnoma z ogrodu, należy złapać go za nogi, okręcać nim wokół siebie, aż dostanie zawrotu głowy, a następnie wyrzucić za płot, żeby nie mógł powrócić. Można też użyć wozaka, ale w ostatnich czasach wielu czarodziejów uważa tę metodę pozbywania się gnomów za zbyt brutalną, wobec czemu rzadko się ją stosuje. Gnomy nie są inteligentnymi stworzeniami. Gdy zaczyna się odgnomianie, wychodzą z dziur, by sobie popatrzeć. Lubią jeść warzywa. Gnomy są też pożyteczne, bo swoim zachowaniem odstraszają inne szkodniki.

Klasyfikacja Ministerstwa Magii to XX.

Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Tom M. Riddle
Admin
avatar

Liczba postów : 352
Join date : 05/09/2018

PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   Pią Paź 26, 2018 1:29 am

Gromoptak

Magiczne stworzenie żyjące w Ameryce, w Stanach Zjednoczonych. Gromoptak jest dużym ptakiem rodzimym dla suchego klimatu Arizony w Stanach Zjednoczonych. Jest on blisko spokrewniony z feniksem. Jeden z domów Ilvermorny został nazwany na jego cześć. Może tworzyć burze podczas lotu i potrafi wyczuć niebezpieczeństwo.

Popularna twórczyni różdżek, Szikoba Wolfe używała w latach 20. XX wieku piór gromoptaka do wyrobu swoich produktów. Były one potężne, ale trudne do opanowania, a najlepiej nadawały się do czarów transmutacyjnych.

Gromoptak jest legendarnym ptakiem wywodzącym się z indiańskich legend rdzennych mieszkańców Ameryki. Szczególnie jest on widoczny w kulturach żyjących nad północno-zachodnim Pacyfikiem, jest często opisywany w ich sztuce, pieśniach i opowieściach. Ponadto gromoptaki są znane w kulturach w południowo-zachodniej Ameryce, na Wielkich Równinach oraz przy Wielkich Jeziorach. Opowieści o tym stworzeniu są różne, ale zawsze pojawia się on jako ptak, który generuje wyładowania atmosferyczne podczas lotu.

Klasyfikacja Ministerstwa Magii to XXXX.

Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Tom M. Riddle
Admin
avatar

Liczba postów : 352
Join date : 05/09/2018

PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   Pią Paź 26, 2018 1:33 am

Gryf

Stworzenie pochodzące z Grecji o głowęie i przednich łapych olbrzymiego orła, a ciele i tylnych łapych lwa. Podobnie jak sfinksy, gryfy są wynajmowane przez czarodziejów do pilnowania skarbów i chociaż gryfy mają bardzo gwałtowny charakter, znane są przypadki obłaskawiania ich przez czarodziejów.
Żywią się surowym mięsem.

Gabinet Dyrektora Hogwartu ma ogromną kołatkę w kształcie gryfa.

Gryf to stworzenie, które zostało zaczerpnięte ze starożytnych mitologii. Pojawiło się już w opowieściach perskich oraz egipskich, ale zostało rozpowszechniono dopiero w Grecji.


Klasyfikacja Ministerstwa Magii: XXXX.

Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Tom M. Riddle
Admin
avatar

Liczba postów : 352
Join date : 05/09/2018

PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   Pią Paź 26, 2018 1:37 am

Gumochłon

Przypominające grube, brązowe glizdy stworzenia, o długości do dziesięciu cali. Prawie w ogóle się nie poruszają. Żyją w mokrych rowach. Ich ulubionym pożywieniem jest sałata, ale mogą się żywić prawie wszystkimi roślinami. Oba końce gumochłona wyglądają tak samo i z obydwu wydobywa się śluz, który wykorzystuje się czasami do zagęszczania eliksirów.

Klasyfikacja Ministerstwa Magii ocenia gumochłony zaledwie na X, czyli stworzenia całkowicie nieszkodliwie.

Gumochłony wyróżniają się faktem, że można je przyciągnąć zaklęciem Accio, jako jedne z nielicznych żywych stworzeń, a śluz gumochłona jest składnikiem Eliksiru Wiggenowego, służy także do zagęszczania eliksirów.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Tom M. Riddle
Admin
avatar

Liczba postów : 352
Join date : 05/09/2018

PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   Pią Paź 26, 2018 1:43 am

Hipogryf

Hipogryf ma mniej więcej takie same rozmiary, co koń. Posiada głowę, przednie kończyny i skrzydła orła oraz tylne kończyny i zad konia. Dziób hipogryfa zwykle jest barwy stalowoszarej, zaś oczy – pomarańczowej. Dzięki swoim potężnym, dobrze umięśnionym skrzydłom potrafi latać z dość dużą prędkością.

Sierść i pióra tego stworzenia może mieć różne odcienie: ciemnoszare, różowawe, kasztanowe, kruczoczarne i brązowe.

Hipogryf jest drapieżnikiem oraz padlinożercą, żywi się małymi ssakami i gryzoniami, rzadziej rybami lub ptakami. Jednym z jego ulubionych pokarmów są fretki.

Stworzenia te bardzo łatwo urazić. Wystarczy jedna mała wzmianka, aby ściągnąć na siebie jego gniew. Bywa łagodny, o ile nie okazywało mu się oznak słabości i aby go „ułaskawić”, należy się przed nim ukłonić. Nie wolno wtedy mrugnąć ani wykonywać gwałtownych ruchów, do czasu, aż stworzenie nie nabrało zaufania. Po odwzajemnieniu ukłonu, można do niego podejść, pogłaskać, a nawet go dosiąść.


Klasyfikacja Ministerstwa Magii to XXX.

Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Tom M. Riddle
Admin
avatar

Liczba postów : 352
Join date : 05/09/2018

PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   Pią Paź 26, 2018 11:17 am

Inferius

Ludzkie zwłoki ożywione przez czarnoksiężnika za pomocą czarnej magii. Stworzenia te nie mają wolnej woli i nie są zdolne do samodzielnego myślenia, choć podobno potrafią mówić. Ich jedyny cel to spełnianie rozkazów czarnoksiężnika, który powołał je do życia. Mówi się, że Gellert Grindelwald planował stworzenie armii inferiusów.

Cechą charakterystyczną w ich wyglądzie jest odór zgnilizny i rozkładu, blado-biała skóra, białe i zamglone oczy oraz włosy w rozmaitym kolorze. Inferiusy mają również różny wzrost, w zależności od tego jaki był za życia.

Podstawową różnicą pomiędzy inferiusem a zombie jest to, że inferiusy należą do świata materialnego, a zombie duchowego. Inna różnica jest taka, że inferius jest posłuszny temu, kto go „ożywił” i wypełnia jego rozkazy. Celem zombie jest zaspokajanie żądzy krwi, poprzez konsumpcję świeżego ludzkiego mięsa lub mózgu. Stworzenia te zazwyczaj nie mają „właściciela”.

Jako stworzenia ciemności, inferiusy boją się światła i ciepła. Skutecznymi zaklęciami w walce z nimi są więc takie czary jak: Incendio, Lacarnum Inflamarae lub klątwa Szatańskiej Pożogi. Inne zaklęcia mogą pozwolić na wygraną z niewielką ilością inferiusów, ale nie sprawdzają się przy walce z całą armią. Istotny jest fakt, że inferiusy są odporne na wiele zaklęć, w tym na Avada Kedavrę; nie odczuwają bólu, więc zaklęcia powodujące cierpienie (jak np. Cruciatus) nie wpływają na nie w żaden sposób. Wiadomo także, że klątwa Sectumsempra nie pokonuje inferiusa, ponieważ w żyłach tych stworzeń nie ma krwi.

Klasyfikacja Ministerstwa Magii to XXXXX.

Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Tom M. Riddle
Admin
avatar

Liczba postów : 352
Join date : 05/09/2018

PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   Pią Paź 26, 2018 11:47 am

Jednorożec

Mityczne stworzenie z wyglądu przypominające konia z tym wyjątkiem, że posiadają jeden róg na środku czoła. Stworzenia te najprawdopodobniej pochodzą z Indii.

Młode jednorożce mają złotą sierść, która staje się srebrna, gdy osiągają wiek dwóch lat, a całkiem biała – w wieku siedmiu lat. Róg wyrasta, gdy mają około cztery. Dorosłe jednorożce są śnieżnobiałe, mają złote kopyta, długie, smukłe nogi oraz perłowo-białą grzywę i bujny ogon. Są wielkości konia arabskiego. Podobnie jak patronus rozsiewają wokoło księżycową poświatę. Lubią ciemne, gęste magiczne lasy – Zakazany Las jest dla nich idealny. Krew jednorożca jest gęsta, świetlista i ma błękitno-srebrny kolor. Róg jest srebrny, długi i ciemny. Wyrasta poniżej czoła.


Rogi jednorożców są bardzo cenione (na Pokątnej można je kupić je za 21 galeonów). Włosy, sierść i rogi jednorożców wykorzystuje się do wyrobu różdżek. Dysponują one ogromną, magiczną mocą. Ich klasyfikacja nie wywodzi się z tego, że są niebezpieczne. Przyznano im taką, ponieważ powinno się je traktować z ogromnym szacunkiem.

Jednorożce wolą dotyk kobiety. Młode są bardziej ufne i tolerują również chłopców. Starają unikać się spotkań z ludźmi. Posiadają potężną magiczną moc, a czarodzieje wykorzystują sproszkowane rogi i włosy z ogona jako składniki eliksirów, a włosy z ogona i grzywy dodatkowo jako rdzeń różdżek. Ich krew jednak jest zakazana w handlu i należy do klasy A, gdyż zabicie czegoś niewinnego i bezbronnego, powoduje, że osoba, która dopuściła się tego czynu, na zawsze zostaje przeklęta.


Klasyfikacja Ministerstwa Magii to XXXX.

Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Tom M. Riddle
Admin
avatar

Liczba postów : 352
Join date : 05/09/2018

PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   Pią Paź 26, 2018 11:54 am

Hipokampus

stworzenie pochodzące z Grecji, mające głowę i pierś konia, a ogon i zad olbrzymiej ryby. Chociaż gatunek ten zazwyczaj spotyka się w Morzu Śródziemnym, przepiękny niebieski deresz został schwytany przez trytony u wybrzeży Szkocji, a następnie przez nie udomowiony.

Hipokampus składa duże jaja o półprzezroczystych skorupkach, przez które można zobaczyć uśpione kijanki. Pochodzi od słów hippos, które oznacza koń i kampos oznaczające potwór morski. Według mitologii greckiej to stworzenie razem z Ichtiocentaurami, Trytonami i Nereidami tworzyło orszak Posejdona i Amfitryty. Hippocampusa można zobaczyć też w obrazie "The Chariot of Poseidon". powoduje, że osoba, która dopuściła się tego czynu, na zawsze zostaje przeklęta.  


Klasyfikacja Ministerstwa Magii to XXX.

Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Tom M. Riddle
Admin
avatar

Liczba postów : 352
Join date : 05/09/2018

PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   Pią Paź 26, 2018 12:00 pm

Jeżanka

Ryba pokryta długimi kolcami żyjąca w Oceanie Atlantyckim. Mówi się, że pierwsza ławica jeżanek została stworzona przez czarodziejów na początku XIX wieku, w zemście na mugolskich rybakach, którzy obrazili grupę czarodziejów− żeglarzy. Od tego czasu w tamtym miejscu oceanu rybacy znajdują porwane przez jeżanki puste sieci.

Jeżanki są także wykorzystywana jako składnik w warzeniu eliksirów.


Klasyfikacja Ministerstwa Magii to XXX.

Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Tom M. Riddle
Admin
avatar

Liczba postów : 352
Join date : 05/09/2018

PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   Pią Paź 26, 2018 12:03 pm

Kelpie

Brytyjsko-irlandzki demon wodny, mogący przybierać różne kształty. Najczęściej ukazuje się pod postacią konia z wiechą sitowia zamiast grzywy.

Kiedy zwabia na swój grzbiet niczego nieświadomego nieszczęśnika, nurkuje z nim na dno rzeki lub jeziora, gdzie zjada go pozwalając, by wnętrzności wypłynęły na powierzchnię. Aby pokonać kelpię, należy nałożyć jej, za pomocą zaklęcia wędzidło. Sprawia to, że staje się uległa i niegroźna.

Największa kelpia na świecie zamieszkiwała jezioro Loch Ness w Szkocji. Najchętniej przybierała postać węża morskiego. Obserwatorzy z Międzynarodowej Konfederacji Czarodziejów odkryli, że nie mieli do czynienia z prawdziwym wężem morskim, kiedy na widok grupy mugolskich badaczy wąż zamienił się w wydrę, a po ich odpłynięciu powrócił do swego pierwotnego kształtu.


Klasyfikacja Ministerstwa Magii to XXXX.

Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Sponsored content




PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   

Powrót do góry Go down
 
Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)
Powrót do góry 
Strona 2 z 2Idź do strony : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Spis aniołów stróżów oraz ich podopiecznych
» Spis mocy zakazanych
» Spis zajętych postaci
» SZCZEGÓŁOWY OPIS KRYJÓWKI DOGS
» Broń

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Era Riddle :: Informacje :: Spisy-
Skocz do: