Era Riddle

rok 1941
 
IndeksFAQSzukajUżytkownicyGrupyRejestracjaZaloguj

Share | 
 

 Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)

Go down 
Idź do strony : 1, 2  Next
AutorWiadomość
Tom M. Riddle
Admin
avatar

Liczba postów : 352
Join date : 05/09/2018

PisanieTemat: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   Czw Paź 25, 2018 9:51 pm

Akromantula

Pająk o ośmiu nogach, który potrafi posługiwać się ludzką mową. Pochodzi z Borneo, gdzie zamieszkuje gęste dżungle. Obecnie można je spotkać także w Wielkiej Brytanii. Przypuszcza się, że zostały one wyhodowane przez człowieka. Prawdopodobnie miały być szkolone do pilnowania domostw i skarbców, jak to zwykle bywa w przypadku potworów stworzonych za pomocą magii.

Akromantula to ogromny pająk, a jego ciało pokrywają grube, czarne włosy. Rozstaw nóg wynosi nawet piętnaście stóp. Posiada także szczękoczułki, których używa do spożywania pokarmu. Żywi się głównie mięsem i preferuje duże ofiary, ale jada również skorupiaki i larwy.

Zamieszkuje gniazda z gęstym lesie tkając na ziemi kopulaste pajęczyny/ Samice są większe od samców i mogą jednorazowo złożyć do stu miękkich i białych jaj, wielkości piłki plażowej, z których po sześciu do ośmiu tygodni wylęgają się młode. Jaja akromantuli należą do klasy A przedmiotów niewymienialnych. Oznacza to, że obowiązują bardzo wysokie kary za ich sprzedaż lub import.

Kiedy jest podekscytowana lub zła, jej szczękoczułki wydają charakterystyczny klekot. Jest jadowita, truciznę wydala, kiedy jest zagrożona. Jest bardzo inteligentnym zwierzęciem, a jej aparat mowy jest na tyle rozwinięty, że potrafi mówić. Ukazuje także swoje emocje, chociaż jej mentalność jest o wiele brutalniejsza od człowieczej. Ich naturalnymi wrogami są bazyliszki, których bardzo się boją.

Stworzenie to jest niezwykle niebezpieczne ludzi, a jej klasyfikacja przydzielają ją nawet do grupy XXXXX, czyli znanych morderców czarodziejów. Mimo inteligencji zbliżonej do ludzkiej, nie można jej wytresować.

Jad akromantuli jest cennym składnikiem dla eliksirów. Pół litra trucizny wyceniane jest aż na 100 galeonów, a najlepszej jakości jest ta zebrana tuż po śmierci. Jest to zakazany produkt na legalnym rynku.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Tom M. Riddle
Admin
avatar

Liczba postów : 352
Join date : 05/09/2018

PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   Czw Paź 25, 2018 10:01 pm

Bahanka

Niewielkie stworzenie magiczne występujące w północnej Europie i Ameryce, zaliczane do szkodników domowych. Preferują one nieco chłodniejsze klimaty i często są mylone z elfami, chociaż stanowią oddzielny gatunek. Spowodowane jest to tym, że zarówno bahanka jak i elf, przypominają małego człowieka, jednak ciało tej pierwszej pokryte jest grubym, czarnym futrem. Bahanki mają dwie pary rąk i nóg. Posiadają skrzydła podobne do skrzydeł żuka oraz dwa rzędy ostrych, jadowitych zębów. Uważane są za pasożyty. Zagnieżdżają się między innymi w zasłonach i wydają charakterystyczne brzęczenie.

Składają do pięciuset jaj na raz, które potem zakopują. Młode wykluwają się po upływie dwóch do trzech tygodni. Jaja tych stworzeń są czarne.

W ostrych zębach bahanek znajduje się jadowita substancja, dlatego po ukąszeniu należy spożyć antidotum.

Aby pozbyć się bahanek należy spryskać je Bahanocydem, który je paraliżuje. Ich usuwanie nazywa się debahanacją.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Tom M. Riddle
Admin
avatar

Liczba postów : 352
Join date : 05/09/2018

PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   Czw Paź 25, 2018 10:10 pm

Bagnowyj

Nieznane jest bliżej pochodzenie, ani zachowanie bagnowyja. Wiadomo tylko, że jest to niebezpieczny potwór z głową psa i żyje na bagnach Luizjany w Stanach Zjednoczonych.

Włosów z jego sierści używa się jako rdzeni do różdżek.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Tom M. Riddle
Admin
avatar

Liczba postów : 352
Join date : 05/09/2018

PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   Czw Paź 25, 2018 10:30 pm

Bazyliszek

Ogromny, osiągający do kilkudziesięciu metrów długości wąż, którego skórę pokrywają gadzie łuski o brudnej, szmaragdowozielonej barwie. Ma trójkątną głowę oraz jasne, żółtozielone oczy. Szczęki rozwierają się szeroko i wyposażone są w długie, gęsto osadzone, ostre zęby. Brzuch bazyliszka jest nieco jaśniejszy niż grzbiet. Samce bazyliszków posiadają szkarłatny grzebień na głowie. Jego jad jest śmiertelnie niebezpieczny. Ze względu na narośl na głowie stworzenie nazywane jest ,,królem węży''. Szkielet bazyliszka posiada inną czaszkę niż zwyczajny wąż i wyglądem przypomina bardziej czaszkę dinozaura, gdyż szczęka jest krótka i masywna.

Bazyliszek jest mięsożerny i do polowania wykorzystuje swoje zabójcze spojrzenie. Zęby skierowane są ku przełykowi i pozwalają schwytać ofiarę tak, że nie może ona uciec z ich uścisku. Odżywiają się głównie gryzoniami, ptakami, gadami, ssakami i rybami, a w czasie głodu nawet ludźmi. Prościej mówiąc, wszelką zwierzyną.

Jest śmiertelnie jadowity i zabija samym spojrzeniem. Kto spojrzy mu prosto w oczy, umiera, jednak kiedy ofiara spojrzy w oczy węża poprzez odbicie w lustrze lub kałuży, zostaje tylko zamrożona we własnym ciele. Pomóc może w takim wypadku tylko wywar z mandragor. Wąż przestaje być groźny, kiedy pozbawi się go oczu.

Kiedy stworzenie kogoś ukąsi, jedynym antidotum są łzy feniksa. Zarówno rana jak i jad, znika wtedy z ciała ofiary. Jad bazyliszka wykorzystuje się także do niszczenia horkruksów.

Można się z nim porozumieć tylko w mowie węży. Gad ten boi się piania koguta, które jest dla niego zgubą. Budzi przerażenie w pająkach. Pierwszy bazyliszek został wyhodowany przez Herpona Podłego, greckiego wężoustego czarnoksiężnika, który po wielu eksperymentach odkrył, że z kurzego jaja wysiedzianego przez ropuchę wykluwa się wielki wąż, o niebezpiecznych zdolnościach.

Inni czarodzieje hodowali bazyliszka jednak przeważnie byli to czarnoksiężnicy. Hodowla została zakazana już w średniowieczu, jednak najpotężniejsi magowie nadal czynili to ukryciu.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Tom M. Riddle
Admin
avatar

Liczba postów : 352
Join date : 05/09/2018

PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   Czw Paź 25, 2018 10:38 pm

Buchorożec

Duże, szare i bardzo silne zwierzę pochodzące z Afryki. Traktowane są przez afrykańskich czarodziejów z niezwykłą ostrożnością, ze względu na ich niewielką populację.

Buchorożec osiąga masę jednej tony i z dużej odległości mylony jest z nosorożcem. Gruba skóra potrafi odbić większość zaklęć i uroków. Na nosie ma gruby róg, w którym znajduje się niebezpieczny, wybuchowy płyn. Potrafi nim przebić nawet metal. Ma również długi ogon, przypominający linę.

Zwierzę nie atakuje jeśli nie zostanie sprowokowane, ale gdy zaczyna szarżować, rezultat bywa straszny. Bywa także formą cielesną patronusa, a Ministerstwo Magii klasyfikuje je na poziomie XXXX.

Rogi, ogon oraz wybuchowy jad wykorzystywane są do sporządzania eliksirów. Uznawane są jednak za produkty handlowe klasy B, czyli niebezpieczne i podlegające ścisłej kontroli.

Jak większość dużych ssaków, buchorożce walczą o samice. Z tego powodu ich populacja nie jest duża, gdyż walczące samce same doprowadzają się do eksplozji. Samica w jednym miocie rodzi tylko jedno młode.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Tom M. Riddle
Admin
avatar

Liczba postów : 352
Join date : 05/09/2018

PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   Czw Paź 25, 2018 10:45 pm

Bystroduch

Stworzenie przypominające smoka, którego ojczyzną jest Ameryka Północna. Od czasu do czasu trafia na pierwsze strony mugolskich gazet, rywalizując z potworem z Loch Ness.

Jest to skrzyżowanie ptaka z gadem i obecnie uważa się go za dalekiego krewnego żmijoptaka. Nie zionie on ogniem, ma szpony ze ząbkowanej stali, którymi rozrywa swoje ofiary. Są z natury ciekawskie i mają kuloodporną skórę. Włókno z serca bystroducha może być używane jego rdzenie do różdżek.

Ich wrodzona ciekawość w połączeniu z kuloodporną skórą często doprowadza do naruszenia Międzynarodowego Kodeksu Tajności.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Tom M. Riddle
Admin
avatar

Liczba postów : 352
Join date : 05/09/2018

PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   Czw Paź 25, 2018 10:51 pm

Błotoryj

Stworzenie żyjące na podmokłych terenach Europy i obu Ameryk. Kiedy pozostaje w bezruchu, przypomina kłodę.

Posiada płetwiaste łapy i bardzo ostre zęby, a jego głównym pożywieniem są małe ssaki. Zdarza się jednak, że atakuje nogi pieszych, którzy przychodzą na bagna.

Do największych przysmaków błotoryja należą mandragory i dość często zdarza się, że hodowcy mandragor wyrywając nać tej cennej rośliny, znajdują na jej końcu tylko resztki tego, co kiedyś było wrzeszczącą bulwą, a stało się łupem błotoryja.

Ministerstwo Magii klasyfikuje te stworzenia na poziomie XXX.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Tom M. Riddle
Admin
avatar

Liczba postów : 352
Join date : 05/09/2018

PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   Czw Paź 25, 2018 10:55 pm

Caipora

Są to bardzo złośliwe, małe, futrzane i magiczne duszki, naturalnie żyjące w południowoamerykańskich lasach deszczowych strefy równikowej. Przychodzą one pod osłoną nocy do Castelobruxo, szkoły magii, aby pilnować uczniów i stworzeń, które mieszkają w lesie.

Ich skłonność do psot jest bardzo uciążliwa dla zwykłego, szkolnego życia.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Tom M. Riddle
Admin
avatar

Liczba postów : 352
Join date : 05/09/2018

PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   Czw Paź 25, 2018 11:13 pm

Centaur

Humanoidalne stworzenie mające mieszaną budowę ciała. Posiadają ludzką inteligencję, ale na własne życzenie zakwalifikowano je jako zwierzęta. Nie potrzebują opieki czarodziejów, ponieważ mają własne sposoby na ukrywanie się przed ludźmi. Są biegłe w leczeniu, wróżeniu i astronomii.

Wolą mieszkać w dzikich lasach na uboczu, z dala od ludzi. Prawdopodobnie pochodzą z Grecji, chociaż obecnie kolonie centaurów można spotkać w wielu miejscach w Europie. W wszystkich krajach, gdzie występują, czarodziejscy specjaliści wydzielili tereny, na których nie są one niepokojone przez mugoli. Żyją w stadach, które wahają się od dziesięciu do pięćdziesięciu osobników.

Centaur to stworzenie, które od pasa w dół mają ciało koni, a od pasa w górę ludzki tułów i głowę. Ich uszy są długie i bardziej przypominają końskie niż ludzkie, podobnie jak nos. Są niezwykle imponujące, wysokie w kłębie z różnym umaszczeniem. Mają umięśniony tors oraz ręce.

Są waleczne i mają swój honor, a także bardzo dumne i łatwo je obrazić. Każdą udzieloną ludziom pomoc traktują jak usługiwanie im. Pracę u ludzi i przekazywanie im sekretów traktują jako zdradę. Charakteryzują się tajemniczością i ignorowaniem świata innego niż ten, w którym sami żyją. Są nieufne zarówno dla mugoli jak i dla czarodziejów i wygląda na to, że nie widzą między nimi żadnej różnicy.

Nie powinno się z nimi zadzierać, gdyż mogą zaatakować. Żyją w stadzie i chronią siebie nawzajem. Wybierają spośród siebie przywódcę. Mają swoje sposoby na osądzanie zbrodni i nie honorują prawa czarodziejów. Są także świetnymi łucznikami, potrafią przepowiadać przyszłość z gwiazd, płomieni lub dymu, znają się na astronomii i na magicznym uzdrawianiu.

Żywią się surowym mięsem upolowanych przez siebie zwierząt. Ministerstwo Magii klasyfikuje je na poziomie XXXX, nie dlatego, że są niebezpieczne, ale dlatego, że powinno się do nich odnosić z szacunkiem.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Tom M. Riddle
Admin
avatar

Liczba postów : 352
Join date : 05/09/2018

PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   Czw Paź 25, 2018 11:18 pm

Chimera

Stwór z głową lwa, tułowiem kozy i ogonem smoka. Jest rzadko spotykanym greckim stworzeniem. Chimera jest niezwykle niebezpieczna, złośliwa i krwiożercza.

Znany jest tylko jeden przypadek zabicia chimery, a dokonał tego młody czarodziej dosiadający pegaza. Prawdopodobnie zamieszkuje tereny Grecji, a jej jaja należą do towarów niewymienialnych klasy A.

Ze względu na jej niebezpieczny charakter niewiele o niej wiadomo, a Ministerstwo Magii klasyfikuje chimerę na poziomie XXXXX.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Tom M. Riddle
Admin
avatar

Liczba postów : 352
Join date : 05/09/2018

PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   Czw Paź 25, 2018 11:24 pm

Chochlik korwalijski

Małe, denerwujące stworzenie o jasnoniebieskiej barwie traktowane jako szkodnik. Potrafi latać i uwielbia psoty. Wydaje piskliwe odgłosy, które są zrozumiałe tylko podobnym sobie. Przypomina nieco bahankę lub mugolską wróżkę.

Chochlik jest w stanie podnieść człowieka za uszy, co wskazuje na ich dużą siłę w porównaniu do masy ciała. Mierzą osiem cali, nie są pokryte żadnym owłosieniem i mają duże, czarne oczy.

Ministerstwo Magii klasyfikuje chochliki kornwalijskie na poziomie XXX.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Tom M. Riddle
Admin
avatar

Liczba postów : 352
Join date : 05/09/2018

PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   Czw Paź 25, 2018 11:32 pm

Chorbotek

Stworzenie o wyglądzie mięsistego, różowego grzyba, porośniętego rzadką, sztywną szczeciną. Pochodzi ze Skandynawii, ale obecnie spotykany jest w całej północnej Europie.

Bardzo szybko się rozmnaża i w kilka dni potrafi pokryć średnich rozmiarów ogród. W poszukiwaniu ulubionych dżdżownic wciska w ziemię muskularne macki. Jest on ulubionym przysmakiem gnomów ogrodowych.

Chorbotki nie mają żadnego zastosowania i nawet Ministerstwo Magii przyznało mu najniższy stopień niebezpieczeństwa X. Mimo to, sok z chorbotka jest jednym ze składników wykorzystywanym do produkcji eliksirów.

Chorbotki można uśmiercić za pomocą jadu toksyczka.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Tom M. Riddle
Admin
avatar

Liczba postów : 352
Join date : 05/09/2018

PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   Czw Paź 25, 2018 11:38 pm

Chropianek

Pasożyt o rozmiarach do jednej dziesiątej cala, przypominający kraba z dużymi kłami. Chropianki lubią magię i często atakują magiczne stworzenia take jak psidwak czy lelek wróżebnik.

Stworzenia te mogą się stać zmorą każdego domu, gdyż obiektem ich pożywienia stają się różdżki, z których wygryzają magiczny rdzeń oraz kociołki z zaschniętym eliksirem.

Mugole dość często padają ich ofiarą, gdyż atakują urządzenia elektryczne i to właśnie chropianki są sprawcami awarii wielu mugolskich przedmiotów.

Na rynku dostępne są śródki na zwalczanie chropianków, ale jeśli ich inwazja jest zbyt duża, konieczna jest interwencja pracowników Biura Doradztwa w Zwalczaniu Szkodników.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Tom M. Riddle
Admin
avatar

Liczba postów : 352
Join date : 05/09/2018

PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   Czw Paź 25, 2018 11:45 pm

Ciamarnica

Stworzenie występujące na dnie Morza Północnego. Jej ciało o długości dziesięciu cali wyposażone jest w otwór gębowy i woreczek z zabójczym jadem. Jad ten jest używany do obrony przed drapieżnikami.

Trytony wyłapują ciamarnica i używają ich jako broni, a czarodzieje wykorzystują jej trujący jad do sporządzania eliksirów, podlegało to jednaj ścisłej kontroli Ministerstwa Magii, które umieszcza ciamarnicę w klasyfikacji XXX.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Tom M. Riddle
Admin
avatar

Liczba postów : 352
Join date : 05/09/2018

PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   Czw Paź 25, 2018 11:49 pm

Curupira

Rudowłosy karzeł zamieszkujący lasy Brazylii. Ochrania on wszystkie magiczne stworzenia, gdyż sądzi, że są poszkodowane przez ludzi.

Cechą charakterystyczną curupiry są ich stopy, które wyginają się do tyłu w stosunku do ich ciał.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Tom M. Riddle
Admin
avatar

Liczba postów : 352
Join date : 05/09/2018

PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   Czw Paź 25, 2018 11:57 pm

Czerwony kapturek

Karłowate stworzenie spotykane w północnej Europie. Żyje w miejscach, gdzie przelano ludzką krew. Z tego powodu kopie jamy na dawnych polach bitewnych.

Czerwone Kapturki mogą zostać odpędzone przy pomocy prostych zaklęć i uroków, a także eliksirem upiększającym.

Stanowią poważne niebezpieczeństwo dla samotnych mugoli, którzy po ciemku wyprawią się we wspomniane miejsca. Kapturki uzbrojone są w pałki i próbują zatłuc nimi swoją ofiarę na śmierć. Są mniej niebezpieczne w okresie godów, kiedy skupiają się na walkach ze sobą niż na obronie terytorium. Wyglądem przypominają gobliny.

Osiągają wysokość około trzech do czterech stóp. Mają czerwone oczy i długie, ostre pazury. Ubierają się podobnie do ludzi, tylko o wiele niechlujniej.

Ministerstwo Magii klasyfikuje je ma poziomie XXX.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Tom M. Riddle
Admin
avatar

Liczba postów : 352
Join date : 05/09/2018

PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   Pią Paź 26, 2018 12:19 am

Dementor

Wysokie na dwanaście stóp obrzydliwe stworzenia. Przez cały czas noszą ciemne peleryny skrywające twarze i zrzucali je tylko, kiedy szykują się do złożenia pocałunku. Ręce dementora przypominają ręce topielców - szare, błyszczące i oślizgłe, pokryte liszajami. Stworzenia te nie mają oczu, a w ich miejsce jest tylko cienka, szara błona, zasłaniająca oczodoły, a ich usta natomiast to bezkształtna dziura. Poruszają się sunąc nad ziemią, wydzielają silny zapach zgnilizny, a kiedy wciągają powietrze, wydają chrapliwe, świszczące odgłosy.

Są bezpłciowi i rozmnażają się poprzez podział, a trakcie mnożenia powstaje widzialna dla wszystkich mgła, wywołująca uczucie przygnębienia i smutku. Przebywają i poruszają się w grupach i w ten sposób również atakują swoje ofiary. Są na tyle inteligentne, że potrafią wykonać nawet złożone polecenia, jak stanie na straży czy poszukiwania konkretnej osoby. Są w stanie komunikować się, a także zgłaszać własne żądania lub oczekiwania. Potrafią godzić się na układy i wykonywać określoną pracę, w zamian za karmienie się strachem i wysysaniem dusz.

Dementorzy jako pojedyncze osobniki nie są widzialni dla mugoli oraz charłaków, jednak odczuwali oni to samo co czarodzieje. Są ślepi, a swoje ofiary odszukują, wykrywając ślady pozytywnych uczuć, którymi się żywią. Nie potrafią odróżnić od siebie osób, jeśli stan ich psychiki jest zbliżony. Nie są w stanie także wyczuć, czy animag znajduje się w swojej ludzkiej czy zwierzęcej formie, chociaż czują, że psychika takiej osoby stawała się mniej złożona. Mają także większe problemy z wyczuwaniem emocji zwierzęcia, niż człowieka, wykrywają jednak obecność ludzi nawet wtedy, gdy są oni ukryci pod peleryną-niewidką. Te stworzenia wysysają wszelkie pozytywne wspomnienia z człowieka, pozostawiając tylko te najgorsze. Stałe przebywanie w obecności dementorów może doprowadzić do trwałych zmian w osobowości oraz psychice (od łagodnych postaci depresji nawet do skrajnych postaci szaleństwa) jak w przypadku długoletnich więźniów Azkabanu. Ludzie, którzy przebywają w pobliżu dementorów odczuwają przeszywające zimno, zapada także nagła cisza i ciemność, a każdy przypomina sobie swoje najgorsze wspomnienia.

Pocałunek dementora to akt pozbawienia duszy człowieka, w trakcie którego przykłada swoje „usta” do twarzy ofiary i pozbawia go wszelkich uczuć, zamieniając go w niezdolną do myślenia i czucia „pustą” skorupę. Pocałunek nie jest równoznaczny ze śmiercią, jest czymś o wiele gorszym: dalsza egzystencja takiej osoby pozostaje bezcelowa, gdyż pozbawiając jej duszy, zostaje ona także pozbawiona człowieczeństwa. Pocałunek to kara stosowana przez Ministerstwo Magii w stosunku do najgorszych przestępców.

Jedną z najskuteczniejszych metod walki z dementorami jest użycie Zaklęcia Patronusa. Patronus, jako emanacja dobra i skumulowanych pozytywnych uczuć i myśli jest w stanie przeciwstawić się dementorowi, o ile czarodziej jest na tyle silny, by przezwyciężyć swój lęk, strach i słabości. Nawet niecielesne patronusy, w postaci mgiełki potrafią spowolnić lub odstraszyć na chwilę dementora, jednak dopiero zwierzęca forma patronusa może go przepędzić. Odstraszenie tych stworzeń jest tym trudniejsze, im więcej ich jest. Zasadniczą trudnością w efektywnym wyczarowaniu patronusa jest myślenie o radosnych wspomnieniach w chwili, w której odczuwa się emanującą z dementorów rozpacz, dlatego nawet wielu dorosłych czarodziejów ma problemy z rzucaniem tego zaklęcia. Przed szkodliwym wpływem dementorów może chronić świadomość niewinności lub mocne, przechodzące nawet w obsesję, skupienie się na jakimś celu. Jeżeli nie jest to szczęśliwa myśl, to mogła dawać siły do zachowania jaśniejszego umysłu, a te stworzenia nie są w stanie jej wyssać. Również bardzo szczęśliwe uczucie, jak na przykład świadomość, że się przeżyło, może ochraniać przed wzbudzaną przez dementorów rozpaczą.

Po spotkaniu z dementorem skuteczna jest też czekolada, jako sposób na pozbycie się skutków jego działania. Po jej zjedzeniu odczuwa się falę ciepła, która przezwycięża zimno wywołane przez te stworzenia.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Tom M. Riddle
Admin
avatar

Liczba postów : 352
Join date : 05/09/2018

PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   Pią Paź 26, 2018 12:24 am

Demimoz

Stworzenie przypominające szympansa o dużych, czarnych oczach, żyje na Dalekim Wschodzie. Ciało demimoza pokryte jest delikatnym, srebrnym włosem.

Bardzo trudno go spotkać, gdyż w obliczu zagrożenia potrafi stać się niewidzialny. Demimoz jest roślinożerny, a na podstawie rachunku prawdopodobieństwa potrafią przewidzień niedaleką przyszłość. Opiekują się także żmijoptakami.

z włosów demimozór robi się peleryny-niewidki. Z powodu ich nietypowego mechanizmu obronnego, potrafią je wytropić tylko specjalnie przeszkoleni czarodzieje.

Ministerstwo Magii klasyfikuje demimoza jako XXXX.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Tom M. Riddle
Admin
avatar

Liczba postów : 352
Join date : 05/09/2018

PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   Pią Paź 26, 2018 12:28 am

Dirikrak

Ptak o pulchnym wyglądzie i dużym dziobie, będący nielotem. Naturalnie żyje na wyspie Mauritius. Jego sposób uciekania przed zagrożeniem przypomina feniksa: dirikrak znika wśród kłębowiska piór i pojawia się w zupełnie innym miejscu.

Mugole znają dirikraka pod nazwą dodo. Uważają, że ptak wyginął w drugiej połowie XVII wieku, z powodu częstych polowań i nieprzystosowania się do zmiennych warunków środowiska. Nie mają jednak pojęcia o tym, że dirikrak potrafi znikać, stąd ich błędne przypuszczenia. Dzięki temu mugole uświadomili sobie, że nadmierne polowanie na zwierzęta jest niebezpieczne dla środowiska, a Międzynarodowa Konfederacja Czarodziejów uznała, że lepiej nie informować ich o tym, że dirikrak nie jest gatunkiem wymarłym.

Ministerstwo Magii klasyfikuje dirikraki jako XX.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Tom M. Riddle
Admin
avatar

Liczba postów : 352
Join date : 05/09/2018

PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   Pią Paź 26, 2018 12:36 am

Druzgotek

Demon wodny, żyjący w irlandzkich i brytyjskich jeziorach, lecz obecnie można spotkać go w jeziorach i rzekach na całym świecie. Stworzenie to bardzo dobrze i szybko pływa.

Druzgotek ma bladozielone ciało, pokryte rogami i bardzo długie palce, które zapewniają mu silny uchwyt, a także pozwalają udusić swoją ofiarę, jednakże łatwo jest je złamać. Ukrywają się w glonach na dnie jezior.

Głównym składnikiem diety druzgotka są małe ryby i glony, a jednak czasami zdarza mu się zapolować nawet na człowieka. Trytony potrafią udomowić demona, natomiast wobec ludzi jest on bardzo agresywnie nastawiony. Druzgotek chwyta ofiarę swoimi długimi palcami, a wydostanie się z jego uścisku jest bardzo trudne, jednak jest to jedyny sposób obrony przed tym stworzeniem, pomóc w tym może użycie zaklęcia Relashio.

Chociaż są agresywne i młodzi czarodzieje uczą się o nich na lekcjach Obrony Przed Czarną Magią, są one sklasyfikowane jako XX przez Ministerstwo Magii. Powodem tego może być fakt, iż pozwalają się one oswoić trytonom.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Tom M. Riddle
Admin
avatar

Liczba postów : 352
Join date : 05/09/2018

PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   Pią Paź 26, 2018 12:42 am

Dwurożec

Niebezpieczne, podobne do krowy stworzenie z dwoma rogami. Zrzuca je raz na rok i są one zbierane przez czarodziejów ze względu na magiczne właściwości. Sproszkowany róg dwurożca jest jednym z podstawowych składników Eliksiru Wielosokowego.

Rogi są jednym z wielu składników eliksiru. Zrzucane są one raz do roku i wiele osób kolekcjonuje je.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Tom M. Riddle
Admin
avatar

Liczba postów : 352
Join date : 05/09/2018

PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   Pią Paź 26, 2018 12:58 am

Elf

Małe, ozdobne istoty o bardzo niskiej inteligencji, używane głównie w celach dekoracyjnych. Wyglądem przypominają małego człowieczka. Mogą osiągnąć do pięciu wzrostu, potrafią latać, co umożliwiają im skrzydła (przezroczyste lub tęczowe). Występują głównie w lasach i na polanach.

Elfy mają słabą moc magiczną, której używają do obrony przed takimi drapieżnikami, jak lelek wróżebnik. Mają kłótliwy charakter, ale są bardzo próżne, więc łatwo dają się namówić do odgrywania roli dekoracji, nie potrafią mówić, ale mogą komunikować się ze sobą za pomocą brzęczenia. Samica elfa składa za jednym razem nawet do pięćdziesięciu jaj, zawsze po spodniej stronie liścia. Po jakimś czasie z jaj wykluwają się barwne larwy. Gdy minie od sześciu do dziesięciu dni, larwy przędą kokony, z których po miesiącu wychodzą dorosłe, uskrzydlone osobniki.

Elfie skrzydła są składnikiem eliksirów, usunięcie ich nie zabije elfa, jednak spowoduje jego dużą irytację, często mylone są z bahankami, erklingami i chochlikami kornwalijskimi, są obecne także w kulturze mugoli. Czarodzieje uważają, że elfy wraz z jednorożcem stały się najczęstszym bajkowym motywem u mugoli wśród magicznych stworzeń.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Tom M. Riddle
Admin
avatar

Liczba postów : 352
Join date : 05/09/2018

PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   Pią Paź 26, 2018 1:03 am

Erkling

Stwór podobny do elfa, wywodzący się z Schwarzwaldu w Niemczech.

Ma szpiczastą twarz i trzy stopy wzrostu, więc jest większy nawet od gnoma ogrodowego. Wydaje z siebie piskliwy chichot, co bardzo podoba się dzieciom, które próbuje odciągnąć od opiekunów, aby je następnie zjeść. Dzieci to nie jedyne pożywienie erklingów. Zjadają one również małe leśne kręgowce. Stworzenia te nie są odporne na zaklęcia, więc w przypadku zagrożenia można rzucić jakiekolwiek zaklęcie, które może nam pomóc w pozbyciu się go.

Niemieckie Ministerstwo Magii wprowadziło ścisły nadzór nad erklingami, dzięki czemu znacznie spadła ilość zabójstw dokonywana na dzieciach. Ostatni znany przypadek, w którym erkling usiłował zjeść dziecko zakończył się śmiercią stworzenia, gdyż ojciec sześcioletniego Brunona Schmidta, zabił je, uderzając w głowę składanym kociołkiem.

Erklingi lubią grać na flecie i strzelać z wymyślonej przez siebie rurki ślinowej. Są bardzo podobne do Nari, złych wróżek z wschodnioeuropejskich legend. Obydwa stworzenia używają swojego piskliwego głosu, aby wywołać u ofiary fałszywe poczucie bezpieczeństwa, a następnie pożywić się nią.

Klasyfikacja Ministerstwa Magii to XXXX.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Tom M. Riddle
Admin
avatar

Liczba postów : 352
Join date : 05/09/2018

PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   Pią Paź 26, 2018 1:13 am

Feniks

Wspaniały, szkarłatny ptak wielkości łabędzia, o złotym ogonie, dziobie i szponach oraz czarnych oczach, posiadający ogromną moc magiczną, blisko spokrewniony z gromoptakiem. Tylko nielicznym czarodziejom udaje się go oswoić, co uwzględnione zostaje przy przyznawaniu klasyfikacji Ministerstwa Magii. Feniksa można spotkać w Egipcie, Indiach i Chinach, najczęściej na szczytach gór.

Ptaki te zakładają gniazda na szczytach gór. Mogą żyć wiecznie, a spowodowane to jest ich umiejętnością reinkarnacji. Stają w płomieniach, a następnie odradzają się z popiołów jako pisklęta. To niezwykle łagodne stworzenia, nigdy nie zabijały, a żywiły się jedynie ziołami. Są bardzo związane ze swoimi właścicielami.

Potrafią znikać i pojawiać się w dowolnym miejscu i uważa się, że jego pieśń umacnia odwagę osób o czystym sercu i zasiewa strach w sercach nieczystych. Łzy feniksa mają silne właściwości lecznicze, gdyż potrafią uleczyć wiele ciężkich ran oraz są jedynym antidotum na jad bazyliszka, potrafią także przenosić ogromne ciężary.

Feniks symbolizuje: kult słońca, powietrze, burze, ogień, wieczną młodość, odrodzenie, nieśmiertelność, poświęcenie się, dziewictwo, samowystarczalność, męskość, nadzieje, wytrwałość, sen, zmianę, czuwanie.

Z ich piór wytwarza się rdzenie różdżek i jest to najrzadszy rodzaj rdzenia. Różdżki zrobione z tym rdzeniem wskazują większą inicjatywę, a czasem działały z własnej woli, przez co wielu czarodziei je odrzucało. Są to różdżki najtrudniejsze do oswojenia i personalizacji, a dopasowanie do odpowiedniego czarodzieja nie jest łatwe. Wykazują się lojalnością wobec swoich właścicieli, jednak na tę lojalność czarodziej musi zapracować.

Klasyfikacja Ministerstwa Magii to XXXX.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Tom M. Riddle
Admin
avatar

Liczba postów : 352
Join date : 05/09/2018

PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   Pią Paź 26, 2018 1:18 am

Garboróg

Duże, szaro−fioletowe zwierzę z garbem na grzbiecie i dwoma ostrymi rogami. Występuje ono w górzystych regionach Europy.

Garborogi są bardzo agresywne. Czasami można spotkać górskiego trolla jadącego wierzchem na garborogu, ale jeszcze częściej widuje się trolle, pokryte ranami i bliznami po ataku tego zwierzęcia. Porusza się na dużych i czteropalczastych stopach.

Sproszkowany róg garboroga to składnikiem wielu eliksirów, ale jest on bardzo drogi z powodu trudności, jakie napotyka się przy próbie jego zdobycia. Jedną z przyczyn tej sytuacji jest fakt, że jego skóra jest grubsza nawet od smoczej, co daje mu znakomitą odporność na zaklęcia i uroki.

Klasyfikacja Ministerstwa Magii to XXXX.

Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Sponsored content




PisanieTemat: Re: Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)   

Powrót do góry Go down
 
Magiczne stworzenia (spis szczegółowy)
Powrót do góry 
Strona 1 z 2Idź do strony : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Spis aniołów stróżów oraz ich podopiecznych
» Spis mocy zakazanych
» Spis zajętych postaci
» SZCZEGÓŁOWY OPIS KRYJÓWKI DOGS
» Broń

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Era Riddle :: Informacje :: Spisy-
Skocz do: